poniedziałek, 10 lutego 2014




Już od jakiegoś czasu chodziła za mną własna, chrupiąca granola. Taka, w której wiem co się znajduję, z  ulubionymi składnikami. Długo zastanawiałam się nad zastąpieniem cukru miodem, jednak doszłam do wniosku, że połączenie miód-kakao do mnie nie przemawia...
Crunchy wyszło bardzo chrupiące, idealne do porannego jogurtu :-) Składniki można dowolnie modyfikować wedle osobistych upodobań. Polecam!

Składniki na ok. 2 litry granoli:

szklanka płatków owsianych,
szklanka otrębów owsianych,
120-170 g brązowego cukru,
pół szklanki suszonej żurawiny, 
garść orzechów piniowych,
łyżeczka gałki muszkatałowej,
garść suszonych moreli ( u mnie suszone na słońcu)
garść suszonych śliwek
garść jagód goji,
pół szklanki posiekanych orzechów nerkowych,
2 łyżki kakao,
pół szklanki wody,
3/4 szklanki śmietanki kokosowej,
2 łyżki oleju z orzechów włoskich,
łyżka ekstraktu z wanilii,
cynamon,
garść migdałów posiekanych














Wykonanie:

Zmieszać płatki, kakao, gałkę muszkatałową, cynamon, otręby, orzechy, żurawinę. Śliwki i morele pokroić, dołączyć do pozostałych składników. Dodać śmietankę kokosową, ekstrakty z wanilii i olej.
W rondelku zagotować wodę stopniowo dodawać cukier aż do uzyskania syropu (ja dodawałam cukier na ,,wyczucie". Połączyć z resztą, zmieszać, przesypać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 160 stopni przez 30-40 min, mieszając średnio co 10 minut.
Jagody goji dodać na ostatnie 10-15 minut pieczenia. 

Smacznego chrupania!