wtorek, 18 marca 2014



Kilka dni temu wybrałam się na zakupy w poszukiwaniu sukienki... niestety (albo i stety) sukienki nie znalazłam. Zamiast grzecznie wmaszerować do butiku z odzieżą udałam się do sklepu z kuchennymi gadżetami. Podczas gdy mijały lata świetlne mojego pobytu na zakupach, ja wciąż tkwiłam przy formach do ciastek. Wprost nie mogłam się oprzeć i w końcu go kupiłam- wymarzony pistolet do robienia ciastek.
Od razu musiałam go wypróbować. Okazało się to niełatwe. Ciasto musi być perfekycjnie zmisowane, o idealnych proporcjach.
Tym razem przepis jest bardzo posty, ale pyszny. Kruche ciasteczka pachnące wanilią... 

Składniki (na ok. 3 blachy ciastek)

3/4 szklanki cukru,
300 g mąki,
cukier z prawdziwą wanilią,
2 żółtka,
1,5 łyżki ekstraktu z wanilii,
225 g miękkiego masła

Wykonanie:

Masło utrzeć wraz z cukrem, dodać resztę składników. Zmiksować na gładką masę.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Ciasto nakładać do pistoletu* i wyciskać na blachę w małych odstępach (ciastka nie powinny dużo urosnąć)
Piec w temperaturze 165 stopni na termoobiegu przez 7-10 minut. Wystudzić na kartce.

*Jeśli nie mamy maszynki do ciastek z powodzeniem można użyć rękawa cukierniczego.
Można również rozwałkować ciasto i wykrawać wzory przy pomocy foremek.

Smacznego!