środa, 19 lutego 2014



Już od jakiegoś czasu w mojej lodówce leżakowały 3 napoczęte słoiczki z oliwkami...Długo zastanawiałam się jak mogłabym je wykorzystać...
A gdyby tak ... domowe pesto?
Bardzo szybko zgromadziłam ulubione składniki i wrzuciłam do blendera. Już po kilku minutach miałam pyszny dodatek do makaronu! W ten sposób powstał pyszny obiad, którego prym wiodło domowe Pesto o smaku oliwkowo-migdałowym. Idealnie pasujące do spaghetti, jak również do pizzy, chleba, ryb oraz sera.
To moja propozycja na zdrowy obiad (mój makaron był pełnoziarnisty).
Z podanych proporcji wyjdzie ok 3/4 dużego słoika pesto.

Składniki na pesto:

70 g oliwek,
40 g oliwek zielonych z czosnkiem,
150 g oliwek z migdałami,
100 g mielonych migdałów,
15 łyżek oliwy z oliwek (u mnie z romarynem),
70 g parmezanu,
pieprz, 
bazylia,
oregano

Wykonanie:

Zmielić wszystkie składniki pomijając 2 łyżki oliwy. Przełożyć do słoiczka, na wierzch wylał pozostałą część oliwy (w ten sposób pesto na dłużej zachowa świeżość). 
Słyszałam, że pesto można mrozić ale nigdy tego nie próbowałam...

Makaron ugotować al'dente, zmieszać z kilkoma łyżkami pesto.

Smacznego!